lørdag 13. desember 2008

Jau, deet... He, he

Det skjer altså ikke så mye i den bloggen her, nei.. Men det advarte æ jo om tidligere da :-P
Vi lever ikke ett så veldig spennende liv.. Det går mest i unger og hund.. Også hund og unger.. Alt etter som. Ikke alltid at man har tid te alt man skulle ønske nei..
Vi har slitt (og sliter forsåvidt enda) med søskensjalusi...
Jeg har jo da 4 unger. Tre gutter på 9, 7 og 2 år, og ei lita jenta på 3 mnd. De to eldste har jeg fra ett tidligere forhold, og de bor ute på landet sammen med sin far. De har ingen problemer med sine små søsken de. Heldigvis..
Værre er det da med han på 2 her.. Vant til all oppmerksomhet som han var. Vi ble litt overrasket siden han jo var vant med å måtte dele tida med Bjørne og de to eldste guttan.. Men det ble visst ikke helt det samme..
Jaja, vi jobber nå med saken da. Føler at det går bedre og bedre :)

Så Bjørne da:
Ellers så har Bjørne begynt å trekke bildekket. Han skjønner ikke helt hvorfor det må være med på tur.. Men det blir nok en ordning med det. Han er nå ikke helt misfornøyd heller så :) Så får vi håpe at det funker muskelmessig.
Leker med tanken å stille i Harstad i april!

Vi har helt fantastiske turløyper rundt omkring her vi bor. Der kan vi gå med barnevogn sommer som vinter. Skulle nesten ønske at jeg hadde ett par ski, for jeg får veldig lyst til å gå på ski når jeg går i løypa her... (Bare nesten) he he :-P
Kanskje til neste år!
Har dessuten funnet ut at når man har en hund som trekker når han går, strupehalsband eller ikke, så er det best å ha han i sele! Ikke vet jeg hvorfor, men nå har vi sela som vi bruker til sykling på han når vi går tur. Så slipper han nå å få vondt i nakken hvertfall :)

Sneen vi fikk tidligere i høst ligger her enda den. Helt utrolig er det! Og fantastisk deilig. Rent og pent, ute og inne <3

Jaja.. Det var nå det jeg kom på for denne gang.
Og må bare si at det er en grunn til at jeg hverken er journalist eller forfatter :-D

Ha ei flott adventstid! Det som er igjen av den da.. Og ikke stress... Er det noe jeg har lært så er det at hastverk er lastverk... Men ellers så jobber jeg best under press ;-D

God Jul!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg har nå hørt at Julenissen ikke er allergisk alikevel, så bare legg vekk støvkluten til over nyttår! :)

Halti er en fin ting. Med tanke på en så stor sterk hund er det vel en fordel å lære han å gå i band uten å trekke?.. Selen oppfordrer jo bare til å trekke mer, og da har dere det gående. Ei venninne her gjor det samme med en liten terrier. Men gikk over til å prøve haltien, for det er jo slitsomt med en hund som trekker bestandig! Anbefales! :)

Anonym sa...

Thank you!! Merka jo det i dag.. At trekking blei mer artig. He he! Man prøve å feile, ja.. Skal te bøen i morra så da skal æ jaggu se etter sånn!! ;)
Skal love dæ at det e interessant med en sånn stor hund når han sett inn firhjulstrekken... Ikke bare å holde igjen når det e glatt på veian.. :-/

Men komisk e det jo :-P

Anonym sa...

Æ vil tru det kan være interessant ja.. Mere hund som går tur med eier, enn omvendt. ;)
Nei, lær han å gå pent, og trekke når det skal trekkes..
:)

Anonym sa...

Ja.. E nok best sånn! E ikke det at man ikke har prøvd, men det blir jo litt slakt da.. :-S
Skjerpings eller?!!? Jepp ;)